سه شنبه 1 خرداد  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

⚡ پارک جنگلی جوارم کجاست؟ | جاهای دیدنی + عکس (1402)

⚡ پارک جنگلی جوارم کجاست؟ | جاهای دیدنی + عکس (1402)

⚡ پارک جنگلی جوارم کجاست؟ | جاهای دیدنی + عکس (1402)


نویسنده: عسل غضنفری
31 تیر 1395

نزدیک ترین اقامتگاه ها و ویلا ها به ⚡ پارک جنگلی جوارم کجاست؟ | جاهای دیدنی + عکس (1402) جهت اجاره و رزرو



  • جوارم کجاست؟

آدرس : مازندران، شهرستان سوادکوه، کیلومتر 8 جاده زیرآب به شیرگاه، پارک جنگلی جوارم

امروز به شمال ایران سفر می‌کنیم؛ جایی که روح طبیعت جریان دارد. هرچه در جاده جلو برویم بوی درختان و رطوبت جایی عمق وجودمان را هدف می‌گیرد و آرامش را بیش‌تر می‌کند. در دل جاده پارک جنگلی جوارم با درختان سرحال و سرسبزش مشغول خودنمایی هستند. جنگل‌، رطوبت هوا، صدای پرنده‌ها و کلبه های چوبی یادآور معنای زندگی است و قلب انسان را نوازش می‌کند. به اصالت برمی‌گردیم؛ روزهایی که انسان و طبیعت جدانشدنی به‌نظر می‌رسیدند. زمانی که طبیعت ساکنینش را مثل مادر در آغوش می‌کشید و طراوت را به آن‌ها هدیه می‌کرد.با این حساب تعجبی ندارد که جنگل جوارم حتی از روستایش معروف‌تر است! هرچه باشد ما جزوی از طبیعت هستیم؛ هیچ‌جا هم خانه خود آدم نمی‌شود. 

جنگل زیبای جوارم

  • گشت‌وگذار در جنگل جوارم :

تصور کنید صبح زود است. با صدای پرندگان از خواب بیدار می‌شوید و اولین چیزی که چشمتان را می‌گیرد، سبزه‌ها و درختان هستند. روز را با غذاهای محلی شروع می‌کنید و گاهی ابرها روبه‌روی شما هستند. ساعت‌ها در جنگل قدم می‌زنید و از بوی درختان و صدای پرندگان لذت می‌برید. پیشنهاد می‌شود برای پیاده‌روی با گروه‌های چند نفره و تجهیزات مناسب حرکت کنید. این منطقه مقصد دوست‌داران طبیعت برای گشت‌وگذار و شب‌نشینی است. دیدنی‌های جنگل و درختان بلوط و گردو فرصت فوق‌العاده برای هنرنمایی عکاس‌ها است؛ پس دوربینتان را فراموش نکنید.  اگر از زندگی شهری کلافه شدید و فکر فرار به سرتان زد، جنگل جوارم انتخاب خوبی است. دست خانواده یا دوستانتان را بگیرید و چند روز در فضای امن و راحت کلبه‌ها زندگی کنید؛ جایی دور از هیاهوی شهر و دغدغه‌های روزمره. نگران آنتن تلفن همراه هم نباشید. منطقه جوارم آنتن‌دهی خوبی دارد و مشکلی برای ارتباط با دیگران ندارید. 

طبیعت زیبای جنگل جوارم

  • امکانات پارک جنگلی جوارم :

گردشگران با ذهن پر از خاطره از جنگل جوارم برمی‌گردند. این پارک هرچیزی که برای اقامت نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. امکانات رفاهی این منطقه شامل بوفه مواد غذایی، رستوران، سفره‌خانه، محوطه بازی کودکان، آلاچیق، نمازخانه، سرویس‌بهداشتی، آب آشامیدنی ساختمان نگهبانی و از همه مهمتر زیپ لاین است.

زیپ لاین جوارم

میان درختان، کلبه‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شوند. این منظره حال‌وهوای زندگی در گذشته را زنده می‌کند و انتخاب خوبی برای اقامت است. آن سوی پارک آلاچیق‌ها قرار گرفتند و گردشگران چادر می‌زنند. جاده پارک جوارم آسفالت است؛ بنابراین مشکلی برای رفت‌وآمد وجود ندارد. از تمام این‌ها که بگذریم، اطراف جنگل دیدنی‌های زیادی وجود دارد و نباید از دستشان بدهید. با فاصله کم از جنگل، با روستای جوارم روبه‌رو می‌شویم. روستا کوچک است و فضای صمیمی و دنجی دارد. هم‌صحبتی با مردم بومی پیشنهاد جالبی است که نباید آن را از دست بدهید! 

کمپینگ در جوارم

  • شب در پارک جنگلی جوارم کجا بمانیم؟ 

اقامت در مناطق جنگلی مشکلات خودش را دارد. فضای مناسب کمپینگ در قسمتی از جنگل جوارم وجود دارد و در روزهای گرم سال قابل استفاده است. این منطقه همیشه منظره دلنشینی دارد؛ اما سرمای هوا در زمستان و اواخر پاییز برای بیشتر مسافرین آزاردهنده است. با توجه به این موضوع، مسافران کلبه‌های چوبی را ترجیح می‌دهند. کلبه جنگلی چوبی جوارم به امکانات رفاهی مناسب مجهز است و انتخاب خوبی برای استراحت‌های یک یا چند روزه محسوب می‌شود. اگر به شب‌نشینی و حال‌وهوای جنگل در شب علاقه‌ای ندارید، نگران نباشید. یک اقامتگاه بوم گردی و مسافرخانه در منطقه جوارم وجود دارد که هر روز پذیرای مسافرین هستند. حال‌و‌هوای آرام روستا آن‌هم در نزدیکی هیاهوی پارک جنگلی حس عجیبی به آدم می‌دهد. همه‌چیز در جریان است و تو آزادی که تمام روز تماشا کنی! 

کلبه های چوبی جنگل جوارم

  • بهترین فصل سفر به جنگل جوارم :

به بخش هیجان‌انگیز مقاله رسیدیم. جنگل جوارم بین دو منطقه خشک و مرطوب قرار دارد؛ با توجه به این موضوع آب‌وهوای منطقه منحصربه‌فرد و چیزی میان هردو است. حسی شبیه حضور همزمان در کوهستان و جنگل‌های شمالی که در گوشه ذهنمان جا خوش می‌کند. پارک جنگلی جوارم هر فصل زیبایی‌های خاص خودش را دارد. همان درختان که روزی در خواب بودند و لباس سفید بر تن داشتند، در چند هفته جان دوباره می‌گیرند و طراوت را به نمایش می‌گذراند. ماه اردیبهشت بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

اقامت در جنگل جوارم

در این ماه، درختان به نهایت سرسبزی می‌رسند و آواز پرنده‌ها در تمام روز شنیده می‌شود. پاییز هم که گفتن ندارد؛ برگ‌های زرد و نارنجی تمام زمین را می‌پوشانند و همه‌چیز رنگ دیگری به خود می‌گیرد. جنگل جوارم در تمام روزهای سال مقصد گردشگران است و حتی سرمای زمستان جلوی طرف‌دارانش را نمی‌گیرد. با این حساب فصل سفر کاملا به شما بستگی دارد. اگر با سرمای هوا مشکلی ندارید و  با شلوغی کنار نمی‌آیید، فصل زمستان زمان خوبی برای سفر شماست. کسانی که برای کمپینگ و طبیعت‌گردی به پارک جوارم می‌روند، تابستان را انتخاب می‌کنند. 

کمپینگ در جنگل جوارم

  • برای سفر به جنگل جوارم چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ 

گشت‌وگذار در جنگل بخش مهم سفر به جوارم است. بنابراین قبل از هر چیزی یک جفت کفش پیاده‌روی و لباس راحت کنار بگذارید. در صورت تمایل یک کوله سبک ببرید و وسایلی مثل کرم ضدآفتاب، بسته کمک‌های اولیه، کلاه یا عینک آفتابی و لباس اضافی را با آن حمل کنید. حتما تجهیزات جنگل‌نوردی تهیه کنید و درمورد روبه‌رویی و مقابله با حیوانات جنگل اطلاعات کسب کنید. اگر در محوطه چادرها می‌مانید، به تجهیزات کمپینگ هم نیاز دارید. هوای منطقه معمولا سرد است؛ بنابراین پتو و لباس گرم داشته باشید.  مسیر جنگل برای تازه‌واردها ناآشناست و باید از مسیریاب استفاده کنید. قبل از سفر تلفن همراه را شارژ کنید و حتما یک پاوربانک یا باطری اضافه با خود ببرید. البته پیشنهاد می‌شود با مردم بومی و کسانی که مسیر را می‌شناسند، همراه شوید. دوربین عکاسی هم فراموش نشود.

کمپینگ در جنگل جوارم

  • جاهای دیدنی اطراف جنگل جوارم :

حیف است به قلب تپنده طبیعت سفر کنیم و بدون توجه به دیدنی‌های اطراف، راهمان را به سمت خانه کج کنیم. دریاچه‌های اطراف نماد زندگی هستند؛ اما در سمت دیگر پل قدیمی و خالی از زندگی را مشاهده می‌کنید. این منظره دوگانگی جالبی دارد و بدون شک شما را به‌فکر فرو می‌برد. 

سد لفور :

هرجایی که روستا و جنگل یا دریاچه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، در ذهن و خاطر مردم عزیز می‌شود. شاید مردم بومی بیش‌تر از تصور ما مهربان هستند؛ شاید هم به زندگی در ساختمان‌ها عادت کردیم و زمین بدون سازه‌های انسانی غیرعادی به‌نظر می‌رسد. نمی‌دانم دلیلش چیست؛ اما اگر مثل بیش‌تر گردشگران دنبال جایی سرسبز با امکانات رفاهی هستید، حتما از سد لفور بازدید کنید.

سد لفور

پل ورسک :

پل ورسک در ۴۵ کیلومتری زیرآب سوادکوه قرار دارد. این پل زمانی محل عبور قطار بوده؛ اما در حال حاضر این‌طور نیست. ورسک به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده و مردم به تماشای آن می‌نشینند. اگر سررشته هنری دارید، این منظره معنی آرامش را برای شما زنده می‌کند. منظره پل‌، صدای آبشار و گذشته‌ای که هیچ‌وقت نمی‌میرد! جایی همان اطراف قطعه‌ای از گذشته به خواب فرو می‌رود؛ و ما کاری به‌جزء تماشای بقایای قلعه‌های تاریخی از دستمان برنمی‌آید. همان چیزهایی که در گذشته اموال کسی بودند و حالا یک دلیل تازه برای تفکر هستند.

سوادکوه (227042)

پل ورسک

  • سخن آخر :

طبیعت بکر و حس‌وحال قدم‌زدن در جنگل هیچ‌وقت فراموش نمی‌شود. هر درخت خاطره‌های خودش را دارد و احساسش را به ما منتقل می‌کند. لحظه‌ای که میان درختان ایستاده‌ای، خوشحالی آن‌ها و زندگی را با تمام وجود احساس می‌کنی. در تمام سفر پرنده‌ها همان اطراف هستند و صدایشان را به‌رخ می‌کشند. بدون شک هرجایی برای سفر مناسب نیست. جنگل جوارم سوادکوه منطقه امن برای مسافرت با خانواده یا دوستان است. امکانات رفاهی و اقامتی این منطقه در مقاله بررسی شد. تجربه سفر به پارک جنگلی جوارم داشتید؟چه‌چیزی نظرتان را بیش‌تر جلب کرد؟ در کامنت برامون تعریف کنید.
 


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مازندران مجله ایران بوم گردی

مکان در نقشه

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران

نظری ثبت نشده است.

پربازدید ترین مطالب

تگ